Mi az autogén tréning?

Az autogén tréning (AT) világszerte az egyik legelterjedtebb relaxációs módszer. Saját erőből merít, a saját aktivitásunkat felhasználó módszer, melyet a neve is kifejez: autogén. Belső, lelki utunk felfedezéséhez a test felől indulunk, ráhangolódunk a test nyelvére. Az önismeret, önszabályozás és önmeghatározás lehetőségét hordozza magában, személyiségfejlesztő módszer, mely beépíthető mindennapi életünkbe. Ez a pszichés önreguláció megerősíti a személyiséget, harmonizálja a test-lélek-szellem egyensúlyát.

Autogén tréning

Hogyan fejti ki hatását az autogén tréning?
Az AT az izomtónus-mozgás-lelkiállapot összefüggésére, egymásra hatására támaszkodik. Ezeknek a rendszereknek a kapcsolata régóta ismert, gondoljunk csak a jógára. Nézzünk meg egy példát: a szorongás izomfeszültséget idéz elő, mely az izomtónus fokozódásához vezet. Az AT segítségével csökkenteni lehet az izomfeszültséget, amely az agykéreg általi visszajelentés hatására a lelki feszültségeket oldja, azaz csökkenti a szorongást. Lényegében ez egy irányított önellazítás az alvás és az ébrenlét határán, mellyel rendszeres gyakorlás révén belső nyugalom érhető el, a szervezeti és pszichés működésünket kontrollálni leszünk képesek. Az AT során átélt élmények több szinten nyújtanak számunkra információt. Egyrészt testi érzékletekről van szó, másrészt a hozzájuk kapcsolódó érzésekről, illetve belső képekről, gondolatokról. Minden élmény differenciálja belső létünket, hiszen ezek a képek, érzések a sajátjaink, és bármikor visszatérhetünk hozzájuk

Kategória: Blog | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.